Kurs jednodniowy ok 5 godzin szkolenia (szkolenie praktyczne )  obejmujący szkolenie z zakresu bezpieczeństwa prowadzenia samochodu w ekstremalnych warunkach drogowych.

Głównie ćwiczone są najbardziej typowe sytuacje wypadkogenne na nawierzchniach śliskich.

– Celem podstawowym kursu jest podniesienie poziomu kwalifikacji kierowców w aspekcie bezpieczeństwa jazdy. Ćwiczenia praktyczne oparte są o system budowania nawyku ruchowego na poziomie odruchu warunkowego, który w ekstremalnej sytuacji drogowej działa automatycznie.

Akademia Bezpiecznej Jazdy
Akademia Bezpiecznej Jazdy

1. Pozycja za kierownicą
Elementarne wiadomości dotyczące pozycji w samochodzie w aspekcie efektywności pracy za kołem kierowniczym. Jak znaleźć kompromis między efektywnością a wygodą w aspekcie bezpieczeństwa. Prawidłowa pozycja jest podstawowym warunkiem prawidłowego wykonania wszystkich przerabianych na kursie ćwiczeń .

2. Efektywność pracy za kierownicą
Podstawowe ćwiczenie z grupy ćwiczeń koordynacyjnych, bez opanowania którego, niemożliwe jest szybkie i efektywne operowanie kierownicą podczas wychodzenia z poślizgu czy omijania przeszkód na śliskich nawierzchniach. Element ten w prosty sposób uzmysławia kursantom ich ułomności techniczne spełniając jednocześnie funkcję ‚sprowadzania na ziemię’ tzw. ‚bardzo dobrych
kierowców’.

3. Dynamiczny skręt – koordynacja pracy kołem kierowniczym i pedałem gazu
Celem ćwiczenia jest nauka prawidłowej koordynacji pracy kołem kierowniczym i dociążenia osi przedniej pojazdu przez ujęcie ‚gazu’. Nauka prawidłowej zmiany kierunku jazdy (wyprzedzanie, zmiana pasa ruchu ,omijanie) w ekstremalnych warunkach (koleiny wypełnione wodą, śliska nawierzchnia lód śnieg). Nieumiejętność tego elementu jest w 80% przyczyną doprowadzenia do poślizgu podczas manewru wyprzedzania w ekstremalnych warunkach drogowych.

4. Hamowanie na wprost na nawierzchni śliskiej
Nauka hamowania na nawierzchniach śliskich, nauka 4 podstawowych technik hamowania. Poznanie zasad fizyki dotyczących drogi zatrzymania pojazdu.

5. Jazda po łuku o nawierzchni śliskiej 

6. Hamowanie na łuku o nawierzchni śliskiej
Zachowanie auta na łuku o nawierzchni śliskiej – podsterowność i nadsterowność auta. Dobór odpowiedniego toru jazdy podczas hamowania na łuku. Niebezpieczeństwa hamowania z ABS. Porównanie hamowania na łuku bez ABS-u.

7. Hamowanie z ominięciem przeszkody
Kształtowanie prawidłowej reakcji ruchowej podczas omijania przeszkody na nawierzchni śliskiej. Metody wczesnego wyboru drogi omijania przeszkody oraz powrotu na pożądany tor jazdy. Nauka prawidłowej koordynacji pracy kierownica-hamulec podczas omijania przeszkody.

 8. Ćwiczenie reakcji na uślizg osi tylnej auta tzw. troleje – kontra kierownicą
Nauka wczesnego rozpoznania uślizgu osi tylnej. Metody wyjścia z poślizgu. Kontra kierownicą . Dozowanie prędkości obrotowej kół osi przedniej – wspomaganie kontry kierownicą przy wychodzeniu z poślizgu.

Safe Driving

Safe Driving

Track Day

Track Day

Eco Jazda

Eco Jazda

Skid Car Program

Skid Car Program

Akademia Bezpiecznej Jazdy

Akademia Bezpiecznej Jazdy

Kierowca z wyobraźnią

Kierowca z wyobraźnią

OCTJ

Skontaktuj się z nami